Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

fredag 21 mars 2008

Storhandlat/Schema

Ja idag vaknade jag klockan fem på morgonen till mitt vanliga jobblarm. Men jag är LEDIG men nu är jag så pigg att jag går upp. Idag har jag gjort en inköpslista efter att ha gått igenom mina påskrecept. Åkte och handlade :shock: det blev dyrt men det är ju inte ofta jag har familjen hemma.
Schema
Fredag:

  • Gör menyn
  • Inköpslista
  • Handla laga en del av maten (ja jag gjorde köttbullarna som blev jättegoda)
  • Plocka undan, damma. ja jag har plockat undan och plockat fram får ta tag i det här i morrn!

Buffén

  • Potatisterrin
  • Kokt potatis
  • Gubbalåda
  • Köttbullar
  • Prinskorv
  • Kycklingspett
  • Sill
  • Smördegsknyten med skinkfyllning
  • Kokta färgade ägg
  • Kokta morötter med dragonsmör
  • Ostmuffins
  • Påskbröd m.tillbehör
  • Austalienska tebröd
  • Sallad (vitkål)
  • Påsköl/Påskmust/Citronvatten


Kaffe och Gottebordet

  • Brygg eller espressokaffe/te
  • Påskmust
  • Kanelbullar

Inga kommentarer: