Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

lördag 29 mars 2008

Oj oj vilken röra

Fast efter helgen så är iallafall hallen fri från tvättkassar och massa annat och det gör mig glad när jag kommer hem. Men oftast har vi disk i mängder (för mycket porslin).
Så nu har jag anammat min påminnelse i google-kalendern, In i köket med dig och gör diskbänken glänsande fin
I helgpåminnelsen som jag fick i mejlet i går (via google-kalendern) så skulle jag rensa ur bilen, vilket jag försökte, men det gick ju inte att lämna komposten vid lotten pg.a snön.

1. Rensa ur bilen. Ja tömma bilen kan man göra idag oxå enligt ny påminnelse.

2. Tanka och fyll på sånt som behövs. Bilen är redan tankad, Jovisst spolarvätskan tog slut men den får jag väl fylla på idag.

3. Fredag kväll är kvällen för träffar. Planera nåt med din goding eller en god vän. Det kan vara så enkelt som en film och popcorn hemmavid. Jag och sambon lagade mat tillsammans enligt punkt 3.

4. Lördag är Familje Dagen. Gör nåt kul med familjen. (det här har jag inte hunnit med än, städar ju lite försenat men behövligt)

5. Söndag är till för att förnya själen. Gör nåt för att bygga upp dig. Gör nåt du gillar och som får dig att le. Ha skoj och ta tid till dig själv!

Hellre lite i taget, små steg. Än en hel massa och tröttna i förtid. Glöm inte att leva! Le det smittar.

Inga kommentarer: