Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

tisdag 30 mars 2010

Menyer

Jag kör tema på råvarorna när jag känner för det. Då ser det ut enligt nedan.

Måndag: Kött
Tisdag: Fisk
Onsdag: Vegetariskt
Torsdag: Fisk (igen)
Fredag: Fågel
Lördag: Valfritt
Söndag: Kött
Frukosten fixar var för sig när skiftet går! Middagar/lunch/kvällsmat varvar vi att laga. Oftast lagar vi mat ihop. Jag har en pärm med testade recept, finns även här på nätet. Jag har massor av kokböcker men använder dom sällan, skärpning!

Exempel på meny

Måndag: Köttfärsbiffar med pepprig sås
Tisdag: Fiskgryta Viktoria (finns i testade recept pärmen)
Onsdag Kikärtsbullar med potatis och lingon (finns i testade recept pärmen)
Torsdag: Fiskgratäng till vardags (finns i testade receptpärmen)
Fredag: Röd kycklingfilé (recept finns i testade receptpärmen)
Lördag: Grillat med klyftpotatis
Söndag: Köttgryta och ris

Jag samlar lösa receptförslag i en plastmapp och resten markerar jag som ovan så att jag ska kunna hitta receptet lätt. Och har även gjort menyförslag för ett helt år!

Här kommer lite mera tips>>

2008-11-11 19:56

Inga kommentarer: