Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

torsdag 22 april 2010

Dagens lista, Morgonrutinen

Dagens lista
Morgonrutinen:
  • sova tills jag vaknar av larmet
  • bädda sängen
  • duscha, göra mig iordnings&klä på mig
  • kolla kalendern, mejl för dagens aktiviteter
  • töm diskstället för start av dagen (2 min, hot spot)
  • drick ditt vatten
  • äta frukost
  • borsta tänderna
  • Valfri tid under dagen:
  • 2-5 min hot spot
  • 5-15 min declutter
  • 30 min valfri motion


Uppdrag:

  • Kellys mission5 minuter
  • Kellys mission 15 min declutter
  • skriv ditt uppdrag här
  • skriv ditt uppdrag här
  • skriv ditt uppdrag här
  • dagens pamper:

Kvällsrutin:

  • lägga in ren tvätt i skåp och garderober
  • göra kvällsmat, inte för sent! Senast 17,30 vardagar
  • diska allteftersom
  • Fundera på morgondagen t.ex behöver nåt köpas in, vad ska vi äta?
  • gör en inköpslista
  • ta fram mat till morgondagens frukost och lunch


Innan sängdags:

  • shine your sink
  • plocka fram kläder
  • 2 min, hot spots
  • kolla kalendern för morgondagens aktiviteter
  • 15 min declutter
  • tvätta ansiktet, smörj in, borsta tänderna +tandtråd

Jobba fort med punkterna ovan så får du mer tid till nedanstående

  • Egen tid, dator/tv/telefon/läsa etc.Glöm inte att lägga dig i anständig tid.

Inga kommentarer: