Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

tisdag 23 juni 2009

Plastburksskåpet

Har städat i plastskåpet för att nästan genast bli arg då alla i familjen(mest barnen) bara kastar in nydiskade burkar. Vi har här hemma diskuterat ev. uppmärkning. Och så uppskattar jag att burkar som dom inte vet vart dom ska ställa ställs uppe på bänken istället så kan jag ställa ner denna själv. Till saken hör oxå att vi har barnen varannan vecka och stackarna har ju två hem att hålla koll på vart grejerna står, så lite överseende får man ju ha!
Nu har jag vart inne på Skrubba och hos Makena där jag fått tipset att lägga alla plastburkslock i en genomskinlig låda så att man lätt hittar ett passande lock. Jag tycker att detta låter alldeles utomordentligt och ska genast införskaffa en genomskinlig box för ändamålet :).

:) Le det smittar.

Inga kommentarer: