Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

söndag 21 augusti 2011

Konstaterar.....

Att jag/vi har alldeles för mycket kläder! Det kommer inte plats i våra garderober...mest är det väl mina kläder som ligger överallt!!!
Konstaterar oxå att vi behöver en permanent och rejäl datorplats till våra laptops så att dom slipper belamra vårat matsalsbord. Flickorna behöver ha sina datorer nån annanstans än i sina rum. För där stör dom våran sömn med sitt surrande i väggen.
I veckan som kommer så har jag tid att ta tag i min garderob. Ska bara skriva ner ungefär vad som behövs och notera vilka kläder som går rundan tvättmaskinen, högen, kroppen, tvättmaskinen för det är ju dessa kläder man använder. Leos kläder är vi däremot mera noggranna med att sortera bort sånt som inte passar längre......skam den som ger sig, det ska väl fungera med oss oxå....

Inga kommentarer: