Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

söndag 24 februari 2008

Ingen lust längre, ingen glädje

Jag vaknade vid tio gick upp och tittade mig omkring! Blev så himla ledsen att jag var tvungen att gå och lägga mig en stund igen.
Fy fan vad det ser ut och det är nästan ingen mening med att städa för dom har ju inte vart här och satt in fönstren än!!!!!!!! Allt ligger huller om buller.
Sambon förstod nog att jag inte var på humör, och satte igång att diska. Jag gick in i duschen och passade på att städa i badrummet när jag var klar. Sen tog han en lååååång promenad och jag passade på att diska upp frukost porslinet och fortsatte sedan med att röja lite och dammsuga hall, vardagsrum och köket. Torkade av soffbordet efter att ha röjt lite även där.
Nu berikar jag mig själv med en välbehövlig paus. Hoppas lusten kommer åter och så även glädjen.....

Hellre lite i taget, små steg. Än en hel massa och tröttna i förtid. Glöm inte att leva! Le det smittar.

Inga kommentarer: